Zwroty i reklamacje
Odstąpienie od umowy
- Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy sprzedaży usług w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym konsument dokonał zamówienia usług.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, konsument ma obowiązek poinformować sklep internetowy www.beatakowalska.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który dostępny jest pod adresem: https://uokik.gov.pl/download.php?id=1216, jednak nie jest to obowiązkowe. (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od Umowy)
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy sprzedaży produktów, wystarczy, aby konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje, jeżeli usługa została wykonana przed upływem terminu wskazanego w ust. 2.
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy www.beatakowalska.pl zwraca konsumentowi wszystkie otrzymane od konsumenta płatności, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym www.beatakowalska.pl została poinformowana o decyzji konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy, z zastrzeżeniem ust. 6 poniżej.
- Zwrotu płatności www.beatakowalska.pl dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie wiąże się dla niego z kosztami.
Więcej szczegółów dotyczących zwrotów znajdziesz w zakładce Regulamin sklepu.
Reklamacje
- Klient może składać reklamacje:
- w formie pisemnej – w postaci reklamacji opatrzonej podpisem Klienta i wysłanej na adres korespondencyjny Usługodawcy lub złożonej w POS.
- w formie elektronicznej – za pośrednictwem wiadomości e-mail.
- W reklamacji klient powinien dołączyć kopię posiadanych dokumentów lub podać numer zamówienia.
- W przypadku złożenia reklamacji w sposób inny, niż w formie pisemnej w postaci reklamacji wysłanej na adres korespondencyjny www.beatakowalska.pl, na życzenie klienta Usługodawca przekazuje klientowi potwierdzenie złożenia reklamacji w trybie z nim uzgodnionym.
- Reklamacje powinny zawierać imię, nazwisko, adres do korespondencji, szczegółowy opis zdarzenia budzącego zastrzeżenia oraz oczekiwania klienta dotyczące sposobu rozstrzygnięcia reklamacji. Dodatkowo w przypadku reklamacji składanych w formie pisemnej także numer PESEL i podpis, w przypadku reklamacji składanych w formie elektronicznej numer rachunku bankowego, którego klient jest właścicielem lub pełnomocnikiem.
- Reklamacje należy składać niezwłocznie po zaistnieniu zdarzenia budzącego zastrzeżenia, z wyłączeniem postanowień ust. 6 – ____ niniejszego paragrafu.
- Klient zobowiązany jest weryfikować zestawienie transakcji w celu kontrolowania prawidłowości rozliczeń transakcji płatniczych oraz opłat.
- Klient zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić usługodawcy:
- stwierdzone nieautoryzowane, niewykonane lub nienależycie wykonane transakcje płatnicze w terminie maksymalnie 30 dni roboczych;
- stwierdzone błędy inne niż błędy wskazane w pkt a powyżej, w tym nieprawidłowe wykonanie usługi oferowanej przez Usługodawcę w terminie 14 dni od dnia wykonania usługi.
- Niezgłoszenie przez Klienta nieautoryzowanej, niewykonanej lub nienależycie wykonanej transakcji płatniczej lub usługi oferowanej przez usługodawcę w terminie o którym mowa w ust. 7 wygasają.
- Po otrzymaniu zgłoszenia o którym mowa w ust. 1 usługodawca rozpatrzy sprawę w terminie do 14 dni od dnia złożenia reklamacji.
- Usługodawca niezwłocznie rozpatruje złożoną reklamację i udziela na nią odpowiedzi, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji.
- Odpowiedź na reklamację udzielana jest w formie pisemnej albo w formie wiadomości e-mail – pod warunkiem, że klient wyraził zgodę na otrzymanie odpowiedzi na reklamację w tej formie.
- Wszystkie czynności związane z przyjęciem i rozpatrywaniem reklamacji dokonywane są w języku polskim.
- W przypadku nieuwzględnienia roszczeń wynikających z reklamacji, klient może:
- odwołać się do usługodawcy od stanowiska zawartego w odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od daty jej otrzymania, odwołanie złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane;
- zwrócić się do właściwego miejscowo Miejskiego Rzecznika Konsumenta lub Powiatowego Rzecznika Konsumenta, w przypadku posiadania przez klienta statusu konsumenta;
- wystąpić z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy przez Rzecznika Praw Konsumentów na zasadach określonych w ustawie;
- wystąpić z powództwem do właściwego miejscowo sądu powszechnego.
- Organem nadzoru właściwym w sprawach ochrony konsumentów jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.